Sunday, August 29, 2010

* Sengal Berganda2 D 17 Ramadhan*

Semalam memang sengal gila....
Aku balik daripada sahur kat McD dengan housemate terus balik umah angkut barang balik Johor...
Aku gerak dalam pukul lepas sahur..
Drive masa pagi2 sebelum Subuh atau memalam memang best....
Sebab tak banyak kete...
Sampai dekat2 dengan Hentian Kampung Bemban,perut aku sakit....
Singgah jap kat situ pastu teruskan perjalanan...
Tapi yang aku heran macam mana aku leh terlepas exit Tangkak...
Huhuhu...
Memang dari exit Tangkak dan Hentian Bemban tu tak jauh..
Tapi entah macam mana entah aku leh tak nampak...
Maybe sebab kabus kot pastu aku pulak tido 2jam jek mlm tu, lalok arr....
Pastu aku lak terkial2 cari smart tag pastu dgn cari sunglass lagi, tu yang terlajak..
Dah tak pasal2 kena exit Tol Pagoh...
Dan nasib baik juga aku familiar dengan kawasan tu sebab Pak Long aku dulu duduk sana sebelum dia sakit2 dan dibawa ke umah anak2 dia...
huhuhuhu...
Kira2 sama je masa perjalanan cuma lama sikit kat atas highway dan tol ada lebih Ringgit la...
Pastu menguji kesabaran jalan kecik tapi banyak lori besakkkk...
Masuk Pekan Pagoh, amik Kangkar pastu terus hala Pt Sulong dan amik Pt Karim...
Huhuhu...Selamat sampai...

Sampai2 rumah mak suruh cari bekas untuk munjung, cari ayam buat tambah dan pergi bayar bil...
Nasib baik adik laki aku dah belanja semua barang dulu, kalau tak kalut aku kena pergi cari semua...Huhuhu...
Yang tak bkeh blah masa kat pejabat pos...Aku lom sempat kuakan dua2 kaki aku, ada sorang pakcik dah tegur aku:

"Cantik kereta, cantik tuhhh"

Aku naik  kompius dengan pakcik tu, aku duk kerut dahi penat nak fikir akuknal ke pakcik tu?
Jawapannya aku tak kenal dan pakcik tu menakutkan aku kkkk...
Masuk kat kaunter pulak, tengok semua orang baru...
Muda mudi yang jaga kaunter...
Muka ketat lagi kelat...Tengok jam baru kul 9 lebih tapi xkan dah xde feel keje lak...
Dengan makxik dan nenek pun cakap macam hampeh...
Tiba turn aku pulak aku serah bil pastu aku standby nak kuakan duit tetia dia leh lak cakap aku kena bayar RM50 extra...
Heishhhh...En Azizi dari pejabat pos Semerah ni nak kena dengan aku gamaknya...
Aku cakaplah :

"Encik, boleh kira lagi sekali tak?Dah lebih tuhhh...Tengok kat jumlah perlu dibayar.."

Pastu dia jawab:
"Lain kali mana nak bayar tu tanda ar!!!"

Amboi.....Cantik bahasa, banyak cekadak ko yek..Macam tu lebih baik aku je yang buat keje ko...Takkan tak tah membaca....
gaji padahal baru naik takkan nak wat perangai lak...
Aku malas cakap banyak,aku buat muka gila2 kat dpan kaunter...
Lepas tu aku nak blah dia bagi keratan bil jek..
Balance tak bagi...
Banyak chantekkkkk....
Bia la 5 sen pun tapi kalau deal dengan duit,sila jujur yekkkkk...
Aku sound minta balance....
Ngeh3...Mesti dia kata aku kedekutttt....
Aku ajar sikit orang macam nih...
Dahla xde bahasa pastu wat keje deal dengan duit macam tu pulak...

Lepas p pejabat pos aku g PEkan jap cari bekas...
Baru kua kete, aku jumpa lagi pakcik yang sam kai pejabat pos...
Pakciktu mmang semacam...
Huhuhu...dia cakap apa lagi entah, aku sengoh kat dia pastu terumasuk kete...
Balik umah singgah kat simpang depan umah beli ayam lak....
Huhuhu...sampai umah teruscite kat mak kisah pakcik tu..
Mak kata org sini ke apa?
Jangan sampai tak kenal org kg sendiri... Tapi aku kompom pakcik tu aku tak kenal....
Pastu sambung masak2 tuk munjung dan smbil kemas dapur...
Kemas dapur tak penat tapi penat membebel sebab umah bersepah macam kapal karam...
Abis semua kau sentalllll...
Pastu petang pergi menghantar2 sebelum hantar adik g sekolah..
Yang sengal lagik,adik ssun kat seat belakang tak alas paper...
Aduhai, tumpah kuah lodeh kat seat biru Cik Lisa aku...
Balik hantar adik menyental seat Cik Lisa...Sembur Febreeze...Pastu terus basuh Cik Lisa...
Siap kering sume, canthekkk je adik aku pinjam pergi kua dengan kawan dia pergi anta barang umah awekdia...
Ceh...Nyesal cuci sebab dia balik kotor semula Cik Lisa aku...

Waktu berbuka lak, Angah beli kuih Buah Melaka dengan Kuih Kole KAcang...
Yeayyyyyy!!! Kuih Kole Kacang yang sangat susah nak jumpa dapat makan gak...
Ditambah air Lai Chee Kang Pt.Sulong...
SUKAAAAA!! Dan buat pertama kalinya bulan puasa tahun ni berbuka air sejuk...
Lepas tu makan lodeh mak, rendang, aya masak kicap dan telur puyuh sambal tumis...
Yummy!!!!
Tapi xleh makan banyak sebab aku kena backpain,,...
Lepas Isyak tetido terus sebab tahan sakit, ubat tertinggal kat Shah Alam...
Nak tengik double moon pun xdan...
Gamba makanan pun xde feel nk captured....

#Membebel sambil buat keje sampai tak sedar keje dah settle..Ngeh3...Lepas ni kena kemas rumah atas lak...=P

0 comments: