Saturday, August 7, 2010

* My Saturday Morning*

Pagi Sabtu ku sangat sunyi....
Bangun di awal pagi tapi tak tahu nak buat apa selain cuci segala cadar selimut n mak nenek semua...
Baju dah settle cuci malam tadi...
Nak mengemas bilik dah settle tapi kemas umah belum lagi sebab housemate ku belum angkat barang masuk kete...
KAlau kemas masa depa ada kat umah serupa macm tak kemas...
Sangatlah expert diarang ni sepahkan balik...
Cik Anim, they all just like u...Huhuhu..
Apalah nasib aku selalu dapat mate suka sepah hopefully mate sepanjang hayat aku nanti tak macam tu =P tapi nasib baik semua best2...
Rajin masak...
Ari ni tak keje so aku sangat malas nak kua rumah evenn dah ada janji dengan tailor nak amik baju...
Kemalasan menguasai diri dah ni...
Selalu malas nak kua pun aku gagahkan juga kua untk beli makanan...
Pagi ni bangun2 kakak serumah dah siap masak nasi minyak dengan lauk ayam masak merah, acar, daging masak kicap untuk buat makan2 kat tempat keje...
Lepas tu depa terus nak balik Kedah...
So pagi2 aku dah bekpes nasi minyak yang baunya sangat menyelerakan...Bau serai >> wangiiii
Aku since duduk dengan kakak yang sorang ni, bantai masakan utara je lah...
Aku pulak bukan tak nak masak tapi ada lagi expert malas jadinya...
Tapi apapun sekarang ni aku memang sangatlah blurrrrr...
Jap lagi nak kena kua juga...
Panaslah pulak kat lua rumah...
Aduhai....Dah macam vampire pulak, mata takleh kena silau matahari...
Hurmmmm....
I feel so bored
Huhuhuhu..Actually thinking about someone dan fikir sesuatu yang tak tahulah...
Aku malas lah nak fikir benda-benda serius...
Nanti jadi sdih lahh...

 # Monolog sendiri:
Susah kalau dah kaki tersangkut akar nak capai dahan ...
Tangan dah sampai tapi takut patah menimpa diri..
Takut juga luka sendiri...
Yang tersangkut memang tak mahu..
Si dahan pula dah melukakan diri..
Nak cari pokok balak lepas tu jangan mimpi..
Ranting kecil takut tak leh bertahan...
Nak gapai dahan bukannya senang walaupun dahan ada diatas diri tapi kekadang tertutup dedaunnan rimbun..
Dedaunan yang menghalang dan kadangkala menghalang terus segala pandangan....

* Pohon nan rimbun bagaikan lengkap segala-galanya tapi tak semestinya menghasilkan buah yang manis*

0 comments: