Monday, August 23, 2010

* Holiday Mood Tiba2 ~*

Tajuk pasal cuti tapi isi taklah hal cuti mana pun...Ngeh3..
Ari ni masuk keje macam biasa tapi masuk awal sikit selepas dapat call pukul 6am dan 7am...
Gila bengong je rasa kepala...
Lepas subuh letak pale jap ingat leh lelap jap tapi xleh...
Semalam tido awal tapi disebabkan pagi bangun terus tak tido..
Semalam dok membuta kat ruang tengah...
Masuk bilik bantai tido lagi...
Pecah rekod minggu ni nak  g keje baru iron baju...
Dengan banyak gila m'call dari exec aku, asst. mak n adik....
Huhuhu..
Apa kes boleh lepak gila?
Apa taknya...
Semalam pagi2 dah pergi amik darah kat klinik lepas tu basuh2 baju petang kua g midvalley lak..
Kaki aku bawa Cik Lisa rasa macam nak patah pun ada dengan nak masuk parking, nak cari parking lagi..
Mana tak letih...

Masuk2 keje buka email lak melonggok...
Almaklumla, Jumaat MC lagi...
Tapi ada lak email puaka buat aku nak mengaruk..
Suka suki nak sijil awal next week tapi request in the short time...
Ingat aku Doraemon?Superwoman?
Wei, aku buat keje dengan function lain wei...
Tak nak keje dengan function lain aku kena kua duit sendiri dulu wooo..
Claim lambat kang susah lak aku...
Aku reply dengan ayat paling sopan buat2 tanya lak bila nak pakai sijil...
Ngeh3...
Padahal dah terang lagi bersuluh...
Ada highlight kat email dia...
Yang aku tak suka dia g CC exec aku apa kes?
Any certificateor MOH issues must be CC direct to my boss la....
Meh aku balas secara ayat cantik, aku CC BOSS aku...
Hahahaha...
Lepa tu BOSS dah baca,siap bagi idea untuk reply kat depa...
Kuang3...
Best Bos aku....
Aku send email tak sampai setengah jam pun terus masuk call...
Tegok je ext no.SAH! Mak Buyong tu yang call..
Aku request any appliction request must be forward 2weeks before...
By hook or by crook it must!!!
Aku nak prepare document lagi, nak request bank draft lagi...
Ingat budak2 finance tu keje nak pergi bank tiap2 ari ke? kang aku request push2 finance aku gak yg kena marah...=p
Lepas tu dia fikir pegawai-pegawai tu tak ada keje lain selain nak ngadap kertas yang aku hantar je ke?
Halloooo, kalau ikutkan prosedur depa pun, at least take 3-5days to process...
Nasib baik aku dah biasa dengan depa...
Itu pun lagi mahu bising2 dengan aku...
Lain kali apply sendiri...
Haishhhh...Bengkek di pagi hari tadi...

Tapi tak apa...
Rasa kebengkekkan diabaikan sebab aku isi leave form untuk 30hb ni...
Yang tak boleh blah isi form 30hb sekali dengan form MC Jumaat lepas..
Hahahahahah...
Nasib baik aku tak isi form untuk cuti raya sekali...
Kuang3.....
Lepas tu pukul 3.30pm lak dah kua pergi Pejabat Kesihatan nak amik sijil yang dah siap sekali hantar dokumen dengan payment pakai duit haku untuk Mak Buyong yag laki bini selalu geramkan aku...
Lepas tu pergi Jabatan Kesihatan....
Gitu gini balik rumah pukul 5pm juga...
Berbuka dengan nasi ayam sedap hasil air tangan kakak serumahku...

# Mood minggu ini >>> Xde feel lain selain dari tak lain iaitu FEEL BALIK KAMPUNG~*
#To Sis Anim, berita darimu membuatkan I rasa lega...ngeh3...doa je orang itu bahagia dan tak kacau lagi...ngeh3..

4 comments:

Ah Kiat said...

gler bz minah nie..pastu kalo tdo style x henggat dunia btol...hahah..lawak tol la ko nie..balik kg nanti bwl ole2 tau..:P

Min Min said...

Ah Kiat konon, pakcik Salleh dah bagi nama elok2 tuka nama apek lak...Dahla suka suki kutuk aku..
Nantilah aku bawakan pape...

Ayang.. said...

heheh..yeszaaa..syggg ko..:P

Min Min said...

yo lah...dah sewel makin kritikal la tu..