Wednesday, August 25, 2010

* Alahai Budak Zaman Sekarang..~*

Tepat 9.03pm tadi masa aku sedang elok melayan housemate aku membebel, lagu 1st Lady > Never Been Replaced kat tipon aku berbunyi...
Aku malas nak tengok, mesej...
Lepas tu aku capai gak...
Inbox> Mak
Aku fikir memang mak la gamaknya rupanya si Kecik mesej...
Tipon dia biol lagi la tu...
Konon ayat intro tanya :

"Along dah ok?"

Kalau si Kecik ni yang mesej ada la tu...
Kalau mak yang suruh mesti dia mention word "Mak" kat pangkal ayat dia...
Hehehe...seperti yang Along dia jangka, lepas mesej kedua masuk, dia cakap pasal Si Angah nak datang TNB KL sok aku nak blk kampung baru sibuk dia nak dtg KL, ayat seterusnya adalah pasal pendrive...
Huishhh...Budak zaman sekarang yekkk..
Aku kenal benda alah pendrive pun masa aku student tu pun dekat2 final year...
Ini budak darjah 4 sudah tau mau guna...
Ari tu pergi kelas komputer masa cuti sekolah, terus ada email address...
Siap minta email adress aku tuhhh...
Mana dia nak godek tak tahulah..
Si Angah dia jangan harap nak bagi si Kecik tu pegang lappy dia...
Yang kat umah ke, yang dia bawa g opis ke....Diharamkan kkkk..
Tadi siap tanya price kat aku....Huhuhu..

"Tapi jangan cakap Mama tau" dia sorang je gedik panggil mama, kadang2 mak, kadang2 mami

Aku malas nak layan,aku just tanya nak buat apa jek....
Dia bagitahu "cikgu cakap" ayat bagi cair konon guna "cikgu cakap" yekkkk..
Ada nak save dari internet pasal UPSR n learning apa entah dia tak bagitahu, just boleh save kat pendrive jek...
HAishhh cikgu nih pun satu hal, ingat budak ni duduk kat mana, bising mak aku diajak g cc karang...
Ngalahkan dah masuk U...Macam buat assignment lak...
Siap cakap :

"Pasal nak cucuk kat mana pendrive tu Along xpayah risau, kita ajaklah mak ke, Angah ke pergi CC"..

Aku tak reply  terus...Ha'ah la abang Ngah ko rajin sangat nak anto ko pergi CC...
Padahal boleh je ko online kat bilik dia...
Boleh  Along cium kentut Abg Ngah ko kalau dia bawa..Hehehe..
Aku taulah perangai adik2 aku...
Ngeh3...sebab tu berani cakap mau cium kentut..wakakaka
Berbeda sungguh budak zaman IT dengan zaman aku dulu...
Komputer kat umah tu pun dulu jahanam sebab Si Kecik buat main game masa dia belum sekolah yerrrrr...
Sangat advance....
Ni kalau aku kat umah ngadap lappy abg dia, dia punya kepala yang ada kat depan lappy, bukan muka aku tauuuu...
Huhuhuhu...Aku kenal keyboard komputer awal gak la masa kecik2 tapi kat umah cousin2 aku la..hehehe
Tapi layan main game pecah belon jek..hihihihi

*Buah ati kami sekeluarga, mulut manis yek..Mak makan lebih gula gamaknya masa pregnant dak ni..*

# Malam sok aku sampai umah, kompom dia petik  kisah ni lagi...Buat tak paham sudehhhhh...Tak pun kasi repot sama mak...NGeh3...

5 comments:

Angkasawan negara.. said...

gler betul along min nak cium kentut adek dia..hahah..sengal punye olang la dia nie..ceh~~xde benda lain ke nak cium along min..haah..kot la cium aku ok gakkan..hahha..lawak ja..jgn marah noh...:P

miss mumun said...

Kak min,
Aah budak2 zaman sekarang advance taw..
Mumun sekarang dah pakai Lappy lama coz lappy baru aritu sedekah kat adik.. Sebbaik adik yg tu xcerewet sgt..
hihihi
Tapi yg si bongsu nie mak aih..
Laptop mama dah jd laptop die dah..
Sembunyikan pun die korek carik balik..
Sabar jer la..
Bukan calang2 laptop..
Uwaa cedey..
Gadget lengkap..
xbagi karang mengamuk..
Sudah..
Macam2..

Min Min said...

Zid, sebab dia tak buat la aku berani cakap..hahahahahaha...Cium ko buat apa, tambah dosa masa, kurangkan pahala pose jek..=p

Mumun, tau takpe...Adik Mumun umur bape jek?
Adik akak baru darjah 4...

ensem... said...

hehehe..wekkkkk..hampeh min :P

Min Min said...

Btol la....bwekkkk =p