Friday, August 20, 2010

* 9 Ramadhan Kena Melawat Lagi*

Tahap kesihatan aku untuk beberapa hari ni adalah tidak berapa memuaskan....
Aku MC di hari Isnin datang kerja dihari Selasa dengan badan masih panas...
Semalam suara pulak hilang...
Hari ni batuk lagi dan perut makin rasa tegang....
After berbuka tadi rasa sesak dada...
Batuk tak lepas, kahak tak kua...
Aku pergi klinik lagi sekali...

Oh! Hari ni ramai orang pulak...
Kena tunggu lama before sampai giliran aku...
Tapi tak apa sebab ada gadis cilik yang chumelll menghiburkan aku...
Budak berumur setahun setengah tu tak takut orang langsung...
Dia dah sampai dulu bersama ayah dan abangnya yang aku anggarkan berumur dalam 4tahun...
Nama si chumelll itu Qalesya okkk..
Panggil Caca...Huhuhu...Smpat aku main dengan budak tu sebab lama nak menunggu...
Siap duduk kat aku la,potpet2 bahasa dia yang aku tak pahamla..
Caca ada skin alergy....Muka dia bintat2 merah...
Sian dia tapi sangat aktif dan lasak...
Aku macam baby sitter lak tadi kkk...
Abang dia lak duk merengek kat bapak dia...

Lepas giliran Caca, giliran aku lak masuk...
Aku masuk bagitahu doc apa problem, Doc terus tanya ada tak famili or aku sendiri ada asma..
Its me, myself penah ada kes asma during primary school...
Aku suka doc ni, senang detect sakit aku...
Dulu masa aku demam teruk pun dia gak yang aku jumpa...
Tapi yang tak best doc tanya aku nak injection tak?
Ke nak amik Neb?
Aku dengan jujur pun cakap dh berbelas tahun tak amik Neb...
Yup! Akhirnya doc bagi an injection kat tangan kiri ..nasib bek bukan kat punggung
Lepas tu doc bebel kat aku ada mandi malam tak?
Ada tido pasang aircon memanjang ke? heaven ok klau bilik aku ber aicon...
Lepas tu doc cakap ada minum ais ke?
Oh doc! sesungguhnya semua diatas tu aku tak ada buat ok...
Ubat-ubat aku pun doc ni dh upgrade ubat untuk asma patient...
Doc bagi aku MC untuk esok dan kalau aku masih sesak macam ari ni n batuk masih tak ok, doc suruh aku datang untuk buat blood test petang esok or afta buka...
Hurmmmm...Ni yang aku tak berkenan ni..
Salur darah aku adalah sangat sukar untuk dikesan sebab halus...
Dulu sampai lebam tangan aku dikerjakan masa aku kena denggi...
Doc juga ada bagitau bahawa antibodi seorang yang ada atau pernah ada asma adalah sangat rendah...
So jangan nak kata aku suka2 amik MC selalu yek...
Doc sendiri dah bagi main reason..Doc sebelum ni tak pernah explain pun..
Dan lagi doc kata peratusan untuk dihinggapi H1N1 adalah tinggi sebab aku dah tak ada antibodi untuk itu dah katanya...
Gulpppp, telan air liur aku dengar..
Jauhkanlah dari penyakit tu..
Apapun, hopefully it's a better day for me tomorrow...
Aminnnnn....

* Xbermakna kalau aku selalu sakit, aku tak boleh jadi aktif...Hidup mesti balance...Just enjoy it!!! *

# Doc ni adalah satu2nya doc yang aku rasa macam serasi setiap kali aku sakit teruk..Biarlah aku tak suka keadaan kinik dia yang agak macam tak best tapi doc ni buat aku igt satu2nya doc yg pernah rawat aku dari kecik sampai aku abis sekolah....Dah mcm doc famili la...Tapi nak jumpa doc tu kena blk kg..jauh sangat la...

6 comments:

Yg Baik Hati said...

kanak2 ribena ..heheh..pasni cuba buat kaki kat atas n kepala kat bwh lak eh cik along min :P

Min Min said...

huhuhu...xleh ar...kena sandar kat dinding...tau ar Tuan Jen boleh buat kan...

Min Min said...
This comment has been removed by the author.
panglima hitam said...

of cos la i leh wat benda2 yg mustahil org lain x ley wat..heheh...:P

Min Min said...

ceh...

Min Min said...

ceh...