Friday, July 16, 2010

*Tekak Satu Malaysia*

*ini entry tergendala*

Apa kes tekak satu Malaysia?
Huhuhuhu..
Tadi balik dari kerja agak awal lah berbanding hari lain dalam minggu ni...
Dalam pukul 8 aku keluar dari opis dah (awal la sangatttt)
Aku sempat singgah Kat Giant Sect 18...
Mula-mula tak tahu nak cari apa...
Just nak witdraw duit je sebab aku dah kering habis tinggal RM5 je dalam purse...
Lepas tu aku gatal-gatal masuk ke dalam saja-saja, tengok-tengok...
Mula-mula tak bawa bakul pun...
Lepas tu tangan capai ayam sebab teringatkan sos blackpepper baru dapat semalam...
Yes, nak perap ayam tu..
Lepas tu nampak terung dengan tempe pulak....
Ah sudahhhhh....
Memang dasar tekak Jawa tu memang Jawa memanjang je lahh...
Pusing cari santan segera lepas tu jalan lagi....
Dannnnn...
Aku ternampak BUDU cap KEtereh....
HUwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....
Tapi yang tak boleh blah, budu tu susun kat rak belah atas sekali...
Hampeh tul...
Nak ambil ada pula makcik-makcik yang tengah dok memilih MAYONISSSS...
Lepas baru nak ambil lagi, ada lagiiiiiii makcik ambil TAR TAR SOS....
Semua susun kat bawah budu...
Hohohoho...
Makcik modennnn....
Lama baru aku dapat ruang untuk memilih pula...
Macam ntah pape aku masa nak ambil budu...
Tak pernah beli weiiii...
Kalau cencalok adalahhh...
Cap Ketereh tu  la satu-satunya cap budu yang aku kenal....
Lepas tu sampai rumah aku mulakan operasi...
Aku keluarkan budu dari plastik, kaka serumah tu dah kerut dahi...
Hahahaha...
Dia orang Ganu tapi jarang makan budu sebab housemate sorang lagi yang rajin masak tu tak makan budu...
Dia tengok aku macam pelik....
Dia tanya "Ko makan budu ke Min?"
Aku sengih, jawab "Akak nak?"
Hahahaha...
Anggukkkk...
Tapi besok2 la yek...
Dia nak gerak pergi kerja dahhh....
Aku masak nasi, buat segala lauk...
Budu letak cili padi, hirisan bawang dan perah limau banyak2....
Potong-potong terung dengan tempe buat sambal lemak (pengganti lodeh)...
Lepas tu buka fridge ambil ikan perkasam, hiriskan bawang dengan cili kering, goreng sekali...
Last but not least, buat air teh panas....
HEAVEN GILA DINNER aku even tak seindah yang aku imagine masa craving semua-semua tu...
Hahahahaha....
Tekak satu Malaysia...
Semua aku telan, dari makanan Selatan hingga Utara Tanah Air...
Sabah Sarawak aku teringin nak try yang buat makanan dari sagu tu (Zila!!!apa nama dia?)
Gambar aku tak attach sebab handphone ku tak boleh transfer gamabr..Huhuhu

#Tergendala sebab malam tadi mata tak boleh tahan nak tidur....=P

0 comments: