Monday, July 19, 2010

*Coffin Exhbition - Floria Putrajaya - Mantra*

17.07.2010
Hari Sabtu aku tak kerja soooo...
Aku dari Shah Alam tengahari pergi makan kat Taman Tasik Shah Alam..
Lepas tu ke Mutiara Complex Jalan Ipoh....
Lepas tu nak ke Cheras tapi bila tengok  jam masih awal, janji dengan orang petang-petang...
So, aku teringat yang kat Muzium Negara ada Coffin Exhibition....

*Pict taken from the main road afta exit*
*At the exhibition entrance*

Aku layan pergi sana....
Siap bawa orang yang 1st time pergi muzium...
Kesian betul, dah tua-tua pun tak pernah masuk muzium....
Habiskan masa dekat 3 jam berjalan kat muzium....
Sebenarnya masukMuzium Negara ni aku pun 1st time pergi....
Tapi kalau Muzium kat Melaka dah banyak kalilah...
Almaklumlah...kira dekat....
Masa pameran tu meremang sikitlah...Huhuhuhu
Lepas tu keluar baru pergi Cheras settle hal sikit....

18.07.2010
(18 hb punya gamba upload tersangkut sebab bodband tetiba sengal gila slow...hasilnya gamba nadai)
Pagi-pagi dah bangun sebab nak pergi service kereta kat Seri Muda...
Pagi tu tak adalah pagi sangat kalau aku....
Lepas service kereta pergi minum cendol Pak Akob kat depan masjid sect 16...
Sedapppp cendol pulut dia....
Lepas tu balik rumah jap dan keluar balik pergi ke Seri KEmbangan...
Lunch time kat satu kedai baru...
Restoran Nasi Beriani Gam Batu Pahat dekat sebelah Restoran Ani Sup Utara...
Tapi maaflah, nasi beriani dia memang fail!!!
Sebabnya nasi keras, kuah dalca cair macam kuah roti canai terlebih air, ayam dia tak ada rasa sangat....
Kat area sini rasanya yang rasa nasi beriani seakan kat kampung punya just nasi beriani JM je ok....

Lepas tu dalam keadaan hujan pergi Putrajaya nak tengok Floria...
Tapi yang pasti tak boleh prking jauh sebab kaki sakit sangat...
Dekat entrance aku dah start rambang mata tengok bunga...
Pusing-pusing sekejap je sebab hujan dan kaki sakit...
Lepas tu beli orkid untuk mak...
Sebenarnya tak pernah bela orkid pun kat kampung tapi tengok macam-macam jenis orkid ada, cantiklahhhhh....
Macam-macam aku tanya setiap kedai orkid pasal bunga dialah, macam mana jagalah, macam mana semai lah...
Dulu masa arwah wife pakcik 2nd aku ada tak nak tanya...Huhuhuh
Padahal makcik aku tu bela orkid untuk supply kat nursery area Batu Pahat, Yong Peng & JB tu....
Yang tak tahan siap belikan kat mak baja dengan anti apa entah untuk spray....
Senyum lebar la mak aku karang....
Aku baru tipon tanya nak ke tak nak, dia cepat je jawab tak kisah ...
Almaklumlah...Free....Hahahaha....
Rezeki jangan ditolak mak kata....

Lepas jalan-jalan kat Floria, ingat nak balik terus tapi bila lalu dekat area Puchong teringat rasa macam nak tengok movie pulak...
So layanlah cerita Mantra....
(Tapi sebelum tunggu movie start dekat satu jam setengah aku bersila melepakkat kedai buku...huhuhuhu)
Sungguh membawa mesej dan peringatan kepada Umat Manusia...
Tapi PERINGATAN!!!
KANAK2&IBU MENGANDUNG jangan pergi menonton...
Seksi,seram, syirik & tahyul....
Lepas tu balik umah terus, bela-bela bunga orkid yang nak kena jaga sampai puasa 3minggu sebab waktu tu baru balik kampung...
Adik Ngah aku lak bila masa nak kirim kat dia, dia jawab lepas raya baru dia ada appoinment kat TNB KL...
Hampeh tulll...
Selalu tiap-tiap bulan ada  je muka dia terjongol kat rumah kawan dia kat Shah Alam...

#Masuk-masuk je IOI Mall Puchong terus cari ankle support dan belum bayar terus pakai siap-siap sebab dah tak tahan,....Jalan pun terhenjut-henjut & slow...Esok nak kerja dah la tak ada flat shoes yang boleh pakai dengan slack...huhuhuhu*

0 comments: