Wednesday, June 23, 2010

*Uishhhh...Tolongla!*

Aku memang mood tengah swinging je la gamaknya...
Tak berapa nak sihat pun ya, asyik ada je yang buat aku meluat pun ye..
Sebaik-baiknya elakkan diri daripada manusia-manusia yang boleh buat kita menyampah tapi kadang-kadang kita pun kena control diri sendiri daripada orang menyampah dengan kita...
Apa caranya?
Buat hal sendiri tak payah busy body dan jangan suka nak menyampuk...
Sangat annoying bila kita bercakap ada orang lain tiba-tiba yang tak tahu hujung pangkal menyampuk...
Its not your major or non of your business, so better you shut up and do your own work...
Or may be dah tak ada kerja sangat kot....
Itu yang asyik pasang telinga hal orang lain lepas tu bergosip tapi salah info...
Boleh macam tu?
Boleh blah!!!!sebab aku tak bergosip di tempat kerja....huhuhu...
Ada lagi yang buat aku rimas ialah orang yang gila glamour, nak menunjuk-nunjuk macam dia sorang je yang pandai, graduate, ada laki kaya....
Aduhai......Kalau ada laki kaya, yang kaya tu laki kau bukannya kau ok....
Yang pakai kereta besar laki kau, kau cuma naik bila laki kau bawa atau kau drive bila kau gatal nak minta laki kau bagi kau drive....
Kalau kau sendiri yang milikki benda alah nama kereta mahal tu, fine...Aku tabik....
Kau bijak?
Ok, fine tapi tak payah nak menunjuk-nunjuk yang kau grad ada apa...
Sibuk nak demand kerja, nak demand gaji melebih-lebih, nak canang kebolehan kau macam orang lain semua tak boleh pakai...
Sebab tuhan maha adil, kau lebih dekat situ tapi kau lupa ada kekurangan sendiri yang kau sendiri kadangkala tak nak akui dan kalau boleh nak tutup bagaikan nak tutup bangkai gajah yang dah busuk dengan daun bunga kertas ok....
Kau juga lupa setiap kejadian tuhan tu ada kelebihannya yang tersendiri....
Janganlah sembahyang tak tinggal, ibadah berkati-kati tapi TAKBUR.....
Tak guna juga...

#Aku tiba-tiba emo...Hangin dengan spesis-spesis ini...

0 comments: